Lånerkort

Sådan får I lånerkort til eleverne eller til klassen.

Skolekort

Skoleklasser i Hillerød Kommune kan altid blive oprettet som lånere, så I kan låne bøger til jeres elever og undervisning.

For at kunne dette skal I oplyse:

  • Skolens CVR-nummer
  • CVRP-nummer
  • evt. EAN-nummer (offentlige skoler).
  • En adresse
  • Et mobiltelefonnummer
  • En aktiv e-mailadresse
  • En pinkode på fire tal som I skal bruge, når I låner bøger og skal ind på biblioteket udenfor betjent åbningstid.

Husk at cleare det med jeres leder, da de skal godkende oprettelsen.

Hvis det er på plads, kan vores formidlere og børnebibliotekarer nemt og hurtigt oprette et lånerkort i skolen eller klassens navn.

Her vil I få besked, hvis I har reserverede materialer klar til afhentning. Desuden vil der komme en påmindelse, når afleveringsdatoen nærmer sig.

Lånerkort til elever

Ønsker jeres elever eget privat lånerkort, kan I bede forældrene udfylde en indmeldingsblanket, som findes til download her på siden.

Derefter kan I sende blanketterne til vores mail bookbib@hillerod.dk (husk sikker mail) eller aflevere dem fysisk på biblioteket nogle dage forud for jeres besøg, så vil vores formidlere lave lånerkortene klar, så eleverne kan låne bøger med hjem.

Mistet kort?

Er uheldet ude, og I mister jeres kort eller pinkoden, så er der ingen grund til panik. Vi kan super nemt lave et nyt kort til jer eller ændre koden og opdatere kontaktoplysningerne.

Har I spørgsmål til oprettelse eller opdatering af lånerkort, kan I kontakte os på:

Skævinge: 7232 5900 

Hillerød: 7232 5893

Mail: bibliotek@hillerod.dk