Betaling af gebyrer og erstatninger

Fra den 22. februar 2022 er betalingen af nye biblioteksgebyrer og erstatninger overgået til den kommunale løsning "Mit Betalingsoverblik". Her på siden kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål om betaling af gebyrer og erstatninger.

Har du ubetalte gebyrer og erstatninger til Hillerød Bibliotekerne, kan de ses på "Mit Betalingsoverblik", hvor du kan få et samlet overblik over og betale for alle gebyrer, erstatninger og anden gæld til Hillerød Kommune. Skal du betale et gebyr eller erstatning til biblioteket, kan du gøre det via "Mit Betalingsoverblik" på hilbib.dk, Netbank eller i banken. 

Hvorfor står der stadig, at jeg mangler at betale?

Bemærk at der kan gå op til 72 timer før din betaling kan ses på hilbib.dk og i appen "Biblioteket". Derfor vil du kunne opleve, at der stadig vises gebyrer på din konto, når du logger ind på hilbib.dk

"Mit Betalingsoverblik" kan du altid se en opdateret status på dine betalinger til biblioteket og Hillerød Kommune.

Hvorfor har man valgt den nye betalingsløsning?

Formålet er at samle alle betalinger til kommunen ét sted. Det giver et fuldt overblik over kommunens tilgodehavender og er mindre omkostningstungt, ligesom det er nødvendigt for at opfylde SKATs nye regnskabskrav.

Hvordan betaler jeg min regning?

Betaling af regninger skal ske via Hillerød Kommunes "Mit Betalingsoverblik", Netbank med MitID eller i banken. 

Hvordan betaler jeg min regning, hvis jeg ikke har MitID?

Hvis du ikke har MitID eller er fritaget for Digital Post, vil du modtage en fysisk faktura med girokort i postkassen. Du kan også betale med en bankoverførsel i din netbank. Find betalingsoplysninger på Hillerød Kommunes hjemmeside: https://www.hillerod.dk/service-og-selvbetjening

Kan jeg betale via min bibliotekskonto?

Nej, men fra hilbib.dk og appen "Biblioteket" vil der være en henvisning til "Mit Betalingsoverblik".

Kan jeg betale mine regninger på biblioteket?

Der er mulighed for at få hjælp fra personalet til at betale over Mobile Pay, men ellers skal betalinger ske via "Mit Betalingsoverblik", Netbank eller i banken.

Kan jeg se på min bibliotekskonto, når jeg har betalt?

Ja, gebyrer og erstatninger vises og opdateres ved betaling i "Mit Betalingsoverblik". Der kan dog gå op til 72 timer før din betaling opdateres på hjemmesiden.

Jeg har spørgsmål til selve betalingen

Har du spørgsmål til selve betalingen, kan du kontakte Opkrævningen på telefon: 7232 0000 eller mail: opkraevning@hillerod.dk 

Jeg har spørgsmål til min regning

Har du spørgsmål til årsagen til din regning, eller vil du klage over den, kan du kontakte biblioteket på telefon 7232 5800 eller mail: bibliotek@hillerod.dk. Du kan også henvende dig til personalet på biblioteket i den betjente åbningstid.

Jeg har spørgsmål til et rykkergebyr

Har du spørgsmål til et rykkergebyr, kan du kontakte Opkrævningen på telefon: 7232 0000 eller mail: opkraevning@hillerod.dk 

Der er også andre betalinger på Mit Betalingsoverblik?

"Mit Betalingsoverblik" samles alt din gæld til Hillerød Kommune, så du har et overblik over gæld til kommunen og kan betale alt ét sted.